Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zastřešení objektu pro společenské účely
Bašista, Ján ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá statickým prepočtom pôvodnej strešnej konštrukcie objektu pre spoločenské účely a návrhom dvoch variant nového zastrešenia tohto objektu, ktorý má obdĺžnikový pôdorys o stranách 30 m x 47 m. Strešná konštrukcia je uložená na nosných obvodových betónových stenách. Okrem zaťaženia vyplývajúceho z funkcie objektu a klimatickej oblasti sa uvažuje, s ohľadom na špeciálne požiadavky na prevádzku a technológie, na viac so zaťažením osamelým bremenom o veľkosti 2 t zavesenom v ľubovoľnom mieste strešnej konštrukcie. Variant 1 je navrhnutý ako oceľový s použitím ocele S355. Variant 2 je navrhnutý v kombinácii dreva GL24h a hliníku EN-AW 5083. Obidva varianty majú 11 priečnych nosných väzieb a na nich uložené k nim kolmé väznice. Stabilita konštrukcie je zabezpečená strešným stužujúcim systémom.
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Optimalizace žebra na křídle letounu
Kopřiva, Lubomír ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Topologická optimalizace je metoda poskytující nový směr v navrhování technických objektů. Cílem topologické optimalizace je stanovení optimálního rozložení materiálu v návrhovém prostoru. Tato diplomová práce je zaměřená na optimalizaci žebra č.6 v křídle letounu EV-55 užitím softwaru HW/OptiStruct 7.0 obsaženého v softwarovém balíku HyperWorks 7.0. Optimalizace žebra byla počítána ve čtyřech rozdílných zatěžovacích případech. Výsledné tvary žebra byly testovány pevnostním výpočtem v softwaru ANSYS 10.0. Nakonec byla získaná data hmotností optimalizovaných žeber porovnána s hmotností žebra původního.
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Svoboda, Petr ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
Akumulátory pro nezávislou trakci
Hladiš, Vítězslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit literární přehled všech typů akumulátorů určených pro pohon v nezávislé trakci (dopravě). Jednotlivé typy akumulátorů mezi sebou porovnat a na základě jejich parametrů (hmotnost, cena, hustota energie /kg) vybrat vhodný typ akumulátoru pro pohon elektromobilů, invalidních vozíků, elektrických kol a skútrů. Součástí bakalářské práce není žádný praktický výrobek ani příloha. Jedná se pouze o teoretický rozbor dané problematiky.
Analytická optimalizace návrhu konstrukce
Šubíková, Magdaléna ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Hokeš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analytickou optimalizací návrhu konstrukce. Navrhovaná konstrukce byla inspirována ocelovou konstrukcí rozhledny Bernard. Na dílčím modelu konstrukce byla provedena analytická optimalizace a statická analýza byla provedena pomocí obecné deformační metody. V programu Scia Engineer 20.0 byly vytvořeny dva modely k optimalizaci – jeden dílčí, druhý kompletní. Posouzen byl dopad optimalizace na hmotnost a cenu konstrukce.
Pístové motory letadel
Nepraš, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem pístových motorů letadel. Pozornost je věnována známým, netradičním nebo jinak zajímavým konstrukcím pístových leteckých motorů převážně z období druhé světové války. Před samotným popisem konkrétních pístových motorů je zařazena část, která pojednává o historickém vývoji a část o vrtulích. V další části je uvedeno rozdělení a hlavní požadavky na pístové motory letadel. Hlavní část práce tvoří vybrané pístové motory, jejich popis a technická data.
Kibbleovy váhy
Tomanec, Jakub ; Kunz, Jan (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá ze tří částí. V první části je vysvětlena reforma mezinárodní soustavy jednotek SI, která proběhla v roce 2018 na 26. Generální konferenci o vahách a mírách (CGPM). V druhé části je vysvětlen pojem Kibbleových vah a představeny některé z realizovaných projektů. Ve třetí části práce proběhla realizace prototypu Kibbleových vah, vyhodnocení naměřených dat a návrh budoucích úprav prototypu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.